הימנעו מחמשת הכשלים האלה בפריסת EDR!

פריצות אינן מתרחשות בדרך כלל בשל טכנולוגיה לקויה, בקרות אבטחה ירודות או טכניקות פריצה מתקדמות. האשם האמיתי הוא לעיתים קרובות התצורות השגויות והשגרתיות של כלי האבטחה שמשאירות ארגונים פגיעים. בשנים האחרונות, תצורות שגויות של כלים לגילוי ותגובה בנקודות קצה (EDR) היו הגורם המרכזי למספר רב של פריצות.

פריסה של פתרון EDR חזק היא קריטית להגנה על התשתית הדיגיטלית של הארגון שלך. FortiEDR הוא כלי חזק במאבק הזה, המציע יכולות הגנה, גילוי ותגובה בזמן אמת. עם זאת, היעילות של כל כלי EDR תלויה באופן עמוק בפריסה הנכונה שלו. טעויות בתהליך הפריסה והניהול המתמשך יכולות לבטל את יעילותו ואפילו לתרום לפגיעות אבטחה. להלן חמישה כשלים נפוצים בארגונים בפריסת פתרון EDR וטיפים למניעת בעיות אלו.

כשל מס' 1: פריסה לא מלאה

טעות נפוצה היא אי התקנת רכיב האיסוף של ה-EDR על כל סביבות האירוח. השמטה זו יכולה להיות חמורה, שכן סביבות אירוח שאינם מנוטרות מהוות פירצה לתקיפות סייבר. הצמתים הפגיעות הללו יכולים לשמש כנקודת הפריצה הראשונית, ולאפשר  להתבסס בתוך הרשת שלך ולהישאר בלתי מזוהים. כדי למנוע זאת, ודא כיסוי מקיף על ידי התקנה של רכיבי האיסוף של FortiEDR על כל סביבת אירוח בארגון שלך.

עם FortiEDR ו-FortiXDR (גילוי ותגובה מורחבים), כל חבילה כוללת תכונות להפחתת משטח התקיפה כמו גילוי מכשירים. תכונות אלו מאפשרות למשתמשים למצוא מכשירים בלתי מוגנים ברשתות ולהתקין עליהם את רכיבי האבטחה.

כשל מס' 2: הזנחת מדיניות האבטחה

טעות קריטית נוספת היא הזנחת הגדרת מדיניות האבטחה למניעה. לכלים רבים של EDR יש מדיניות שונה, וניתן לכבות או להפעיל כל אחת מהן בנפרד. לא נדיר שארגונים משביתים את הגדרות המניעה במהלך שלבי הכוונון או הבדיקות, כמו בסביבות פיתוח, ושוכחים להפעילן מחדש. זה משאיר את המערכת במצב סימולציה, והפתרון לא יחסום אותה.

כשל מס' 3: אדישות להתרעות

התעלמות או אי הבנה של ההתרעות בקונסולת ה-EDR שלך היא כמו התעלמות מסימני אזהרה בכביש מסוכן. ניטור רציף והבנה מעמיקה של ההתרעות הם חיוניים לגילוי ותגובה מוקדמת לאיומים. בדוק ונתח את ההתרעות הללו באופן שגרתי כדי להקדים תקריות אבטחה פוטנציאליות.

ארגונים רבים יפנו חלק מתפעול האבטחה שלהם לספק גילוי ותגובה מנוהלים. לדוגמה, צוות שירותי הגילוי והתגובה המנוהלים של FortiGuard מבצע תפקידי מרכז אבטחה מתקדמים ללקוחות ברחבי העולם. הצוות הפנימי עובר מעבר לפעילויות בסיסיות כדי לסייע לארגונים לבצע גילוי איומים, ציד והתרעה, ולבצע תיקון לאחר אירועים זדוניים. הם מודיעים ללקוחות על כל דבר חשוד וזדוני ומבצעים דיווח שגרתי. צוות זה עובד גם בשיתוף פעולה הדוק עם צוות התגובה לאירועים גלובליים. אם לקוח חווה אירוע משמעותי, הצוותים שלנו יכולים להתערב מיד לתיקון במקום לחכות לקבלת תמיכה מצד שלישי.

כשל מס' 4: החרגות רחבות מדי

החרגות רחבות מדי יכולות לפגוע באופן חמור ביעילות של הפתרון הטוב ביותר ל-EDR. ארגונים לעיתים קרובות מגדירים החרגות בנדיבות יתר מההתחלה. העצה שלנו היא להתחיל בהחרגות צרות ולהרחיב אותן בזהירות במידת הצורך במהלך הכוונון. תצורות שגויות נפוצות כוללות:

כשל מס' 5: התעלמות מהנחיות הקונפיגורציה

קונפיגורציה בלתי מדוייקת או היעדר בדיקה שגרתית בנוגע למדיניות האבטחה הן שתי טעויות אשר חושפות את הארגון שלך לפגיעה. באחריות המנהלים לתעד באופן ברור כל שינוי שהם מבצעים. בדיקות שגרתיות של שינויים במערכת מסייעות לשמור על אחריות ויושרה של העמדת האבטחה שלך.

הימנע מטעויות נפוצות אלו כדי למקסם את פתרון ה-EDR שלך

פריסת פתרון EDR היא צעד אסטרטגי לחיזוק הגנות הסייבר שלך, אך יתרונותיו יכולים להתממש במלואם רק באמצעות יישום מדויק ונכון של הפתרון. הימנעות מטעויות נפוצות אלו תמקסם את ביצועי כלי ה-EDR שלך ותחזק את עמדת האבטחה הכללית של הארגון שלך. המפתח למיצוי כל פתרון אבטחה מתקדם טמון בדיוק בפריסתו, בקפדנות ניהולו ובבדיקות. לייעוץ בנוגע לאבטחת המידע בארגון והתקנת פתרון EDR, צרו קשר עם ברק דן, מנהל המכירות בחטיבה: 054-4814128

דילוג לתוכן